maandag 26 juli 2010

Middelkerke 2010

Afgelopen 4 dagen heb ik mogen doorbrengen op het stripfestival van Middelkerke. Een klein, maar o zo gezellig festival. Vele vrijwilligers zorgen ervoor dat wij tekenaars het enorm naar onze zin hebben. Gelijk met mij waren Paul Geerts, Daniël Desorgher en Eugeen Goossens aanwezig. We zijn erg in de watten gelegd, zowel met de signeer tijden als het eten.


De ontmoeting met Eugeen Goossens heeft een diepe indruk op mij gemaakt. In zijn doen en laten en als mens doet hij mij erg denken aan Don Lawrence. Ik ben dan ook blij dat ik hem heb ontmoet. Volgens de organisatoren Arséne Henon en zijn vrouw Annie is volgend jaar het laatste festival aan de beurt. Ze gaan ermee stoppen. Maar volgens Paul Geerts roepen ze dat al vele jaren. De mooiste beloning voor het signeren kwam op zondag avond. ik liep met mijn vrouw Cindy over de boulevard op zoek naar een lekkere bak koffie toen er een klein meisje kwam aangerend. Ze bedankte mij nogmaals voor de gemaakte tekeningen. Haar ouders vertelde ons het volgende. Hun dochter had gezegd na het signeren: Hij komt uit Holland, maar ik kon hem gewoon verstaan. Dat zijn de momenten waarvoor je het doet.


Nu rest mij niets anders dan de herinnering aan 4 geweldige dagen en roept het werk mij weer. Niet erg, ik heb er zin in.



Geen opmerkingen: